PRATİK BİLGİLER

» Amortisman Sınırı
» Vergiden Müstesna Yemek Bedeli
» Emlak Vergisi Oranları
» Fatura Düzenleme Sınırı
» Değer Artış Kazançları İstisna Tutarları
» Kıdem Tazminatı Tavanı
» Usulsüzlük Cezalarına Ait Cetvel
» Yıllık Ücretli İzinler

MUH. STANDARTLARI

Ülke içinde kullanılan muhasebe standartlarını uluslararası standartlarla bütünleştirebilmek için 1995 yılından bu yana 43 uluslararası muhasebe standardı Türkiye’ye ...

T.C. RESMİ GAZETE

HAKKIMIZDA

 

 

İsmail Öksüz

EKONOMİST, CFO, SMMM, BAĞIMSIZ DENETÇİ

 

ismail@ismailoksuz.com.tr

 

Özgeçmiş Özeti

EĞİTİM DURUMU VE YETKİNLİKLER

1996 yılında Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’den mezun oldum . Aynı yıl aynı Üniversite'de İktisat Politikası alanında yüksek lisansa başladım. 2004 yılında SMMM ruhsatını ve 2018 Nisan ayında KGK Bağımsız Denetçilik belgelerini aldım. Öğrenimim, iş tecrübelerim ve mesleğimle ilgili bir çok eğitime katıldım, bu süreçte 40'tan fazla sertifika ve eğitim belgesine sahip oldum. Mesleğimle ilgili programları kullanma, ofis programlarında raporlama yapma konularında kendimi oldukça geliştirme fırsatı elde ettim . İŞ TECRÜBELERİ 1997 yılında Tariş Birlikler Müfettiş Yardımcısı olarak çalışma hayatına atıldım. 2003-2008 yılları arasında aynı kurumda Muhasebe ve Finans Müdürlüğü görevinde bulundum. Görev süresi içerisinde ARİP projesinde görev aldım.

Müfettişlik sürecinde fabrika, işletme gibi birimlerin denetimlerinde bulundum. Muhasebe ve Finans Müdürlüğü sürecinde bağlı fabrikaların maliyet kontrolleri, kayıtların vergi kanunlarına ve muhasebe ilkelerine uygun tutulmasının sağlanması, beyanname ve bildirgelerin düzenlenmesi, raporlama ve bütçeleme süreçleri, yeni yatırımlar için fizibilite dosyaları hazırlanması, yatırım teşvik belgesine bağlanması, takibi ve kapatılması süreçlerini yönettim. 2008 yılında ESAS HOLDİNG BSK (Birleşik Sağlık Kurumları) iştirakinde göreve başladım.

 

Kurumun iştiraki olan Özel Denizli Cerrahi Hastanesi’nde önce hisse temsilcisi Mali İşler Direktörü ardından Genel Müdür olarak görev yaptım.

 

Bu süreçte, önceki iş deneyimlerine ek olarak Esas Holding BSK’nın sürekli eğitimlerinin ve desteğinin katkısıyla hastane sektörünü düzenleyen SGK, Sağlık Bakanlığı mevzuatları ve uygulamaları, SGK faturalama süreçlerinin takibi, günlük finans işlemlerinin takibi, hizmet işletmelerinde maliyetlendirme, iş ölçümleri ve iç denetimler, SGK uyuşmazlıklarının çözümü, Özel hastaneler yönetmenliği gereği verilen denetimler, ek kadro ve ruhsatlandırma işlemleri konularını yürüttüm. 2012 yılında çalıştığım Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu’nda Muğla Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı görevine getirilmem nedeniyle ayrıldım. 2014 yılında Sağlık Bakanlığın tekrar eski teşkilat yapısına dönmesi nedeniyle daha verimli olabileceğim düşüncesiyle aldığım teklif üzerine Özel Pamukkale Sağlık Hizmetleri Şirketinde Hastane Müdürü olarak göreve başladım, Şirket'in satın aldığı diğer özel eğitim kurumu ve Hastanenin koordinatörlüğünü yaptım. 2018 yılı Mayıs ayında şirketten ayrılarak IMCA Danışmanlık Denetim firmasında , sağlık sektörü tecrübelerimi, müfettişlik ve bağımsız denetçilik deneyimlerimi özel sağlık kuruluşları, iş sağlığı ve iş güvenliği birimleri odaklı danışmanlık görevi ifa etmeye başladım. SGK ihtilafları, Sağlık Bakanlığından ruhsatlandırma ve kadroyla ilgili sorunların takibi, muhasebe departmanlarının yapılandırılması, İSG birimlerinin ihtilafları gibi konularda; İstanbul'daki sağlık kuruluşlarından ilk görev yerim Tariş'e, BSK Denizli Cerrahi hastanesine vb bir çok kuruluşa farklı konulardaki danışmanlık hizmetleri vermeyi IMCA danışmanlık firması çatısı altında sürdürdüm . 2021 yılında, danışmanlık kapsamında tanıştığım bir sağlık kuruluşundan teklif almam nedeniyle Mart 2021'den beri İzmir’de Mali işler ve Finans Müdürü olarak göreve başladım.

 

Çalıştığım işyerlerinde 50-600 milyon TL büyüklüğü aralığında Bütçe hazırlama, bütçe gerçekleşme ve kontrolü, finans işlemleri, muhasebenin sevk ve idaresi, 3- 550 kişi aralığındaki personelin sevk ve idaresi görevlerini gerçekleştirdim. Sağlık sektörüyle ilgili Sağlık Bakanlığı ve SGK mevzuatları, organizasyon, işletme, satın alma, denetim, pazarlama alanlarında hem özel sektörde hem kamuda görev aldım, denetim ve mali mevzuata hakimiyetimle çalıştığım kurumlara artı değerler sağladım.

 

ETKİLİ OLDUĞU ALANLAR

 

Bir çoğu sektöründe lider ve öncü kurumlarda geçen 25 yıllık iş tecrübesi bana değişik ekonomik atmosferlerde farklı sektörlerde iyi analiz, ölçümleme , çözüm üretme , raporlama , hedef belirleme , hızlı hareket , sevk ve idare kabiliyeti kazandırdı . Farklı firmalarda farklı sektörlerde engin bir denetim, deneyim, sorun

çözme, reorganizasyon tecrübesi kazandırdı .

 

Etkili olacağımı düşündüğüm noktaları başlıca; Hızlı analiz edebilme,

Hızlı çözüm üretebilme, sistem kurabilme, Stres yönetiminde başarılı olma, Detaylara önem verme,

Hızlı ve etkili kararlar alabilme, Sorumluluk alabilme, Organize çalışabilme,

Ekip oluşturabilme,

Çalışanların kendilerini geliştirmesinde katkı sağlama, Hızlı ve etkili kararlar alabilme,

Yeni fikirler geliştirebilme,

Bilgiyi yönetebilme ve paylaşma, Zaman yönetiminde başarılı olma

Şeklinde sıralayabilirim.

 

İş Deneyimleri

Mali İşler ve Finans Müdürü

 Mart 2021  Sürekli / Tam zamanlı

 

 

 

IMCA Denetim Ve Danışmanlık | Nisan 2018 - Mart 2021 Sürekli / Tam zamanlı

Denetim Hizmetleri Sektörü, Muhasebe Departmanı

SMMM ve Bağımsız Denetçi belgelerim ve bilgi birikimimle, Sağlık sektörü tecrübemle, denetçilik, mali işler tecrübelerimle, bağımsız denetçilik ve danışmanlık hizmeti verdim .

 

Hastane ortakları ya da yönetimlerinin talepler doğrultusunda inceleme ve denerim raporları hazırladım . Reorganizasyon çalışmalarında bulundum .

 

SGK anlaşmazlıkları ile ilgili olarak 100 milyon TL’ye yakın uyuşmazlık çözümüne katkı sağladım . Tıp Merkezleri, Poliklinikler, Hastaneler ile iş Sağlığı ve iş Güvenliği birimlerimlerinin SGK uyuşmazlıkları konularında çözümler ürettim .

 

Aynı kurumların kadro sorunları, ruhsatlandırma sorunları konularında danışmanlık yaptım .

 

 

Genel Koordinatör

 

Nisan 2018 Sürekli /

 

Sağlık Sektörü

Hastanenin provizyon alma sürecinden tahsilat sürecine kadar geçen süreçlerin mevzuata uygun yürütülmesi , süreçlerin denetlenmesi ve raporlanması

Hekim hakkedişlerinin hazırlanması ve denetimi Maliyet muhasebesi sisteminin oluşturulması

Ödeme ve tahsilat süreçlerinin iyileştirilmesi, ödeme ve tahsilatların kontrolünün sağlanması ve gerçekleştirilmesi,

Özel sigortalar ve anlaşmalı kurumlarla mutabakatların sağlanması, özel sigortalar ve anlaşmalı kurum carilerinin takibi, tahsilatların sağlanması, üst yönetime raporlanması

Şirketin Finans, Mali İşler, Muhasebe, Bütçe ve Raporlama bölümlerinin mevzuata uygun olarak yönetilmesi

Mali tablolar ve raporlar (Bilanço, gelir tablosu, nakit akış tablosu, vb.) ile finans ve iş planlarının oluşturulmasını sağlamak, kontrol etmek, değerlendirmesini yapıp üst yönetime sunmak,

Bütçe ve mali analiz çalışmalarını üst yönetime sunmak, Mali Raporlama Sistemlerinin geliştirilmesini sağlamak,

Nakit akışı, risk tahminleri, grup şirketleri arası mali süreçler ve nakit stratejileri organizasyon / raporlama süreçlerini oluşturmak ve uygulanmasını sağlamak,

 

 

 

İşi ile ilgili mevzuat (Vergi Hukuku, Ticaret Hukuku, vb.) değişiklik ve yeniliklerini takip edip şirket süreç ve uygulamalarına adapte etmek,

Sorumluluğundaki alanlarda mevcut iş süreçlerini geliştirerek, etkinlik ve verimliliği arttıracak uygun kurumsal yönetim modelini oluşturmak,

 

 

 

Hastane Direktörü

Pamukkale Özel Sağlık Hizmetleri Limited Şirketi | Mayıs 2014 - Nisan 2018 Sürekli / Tam zamanlı

Hastaneler Sektörü, Sağlık Departmanı

Hastanenin ruhsatlandırma sorunlarının giderilmesi, yatak ve kadro artırımı , hekim ve personel kadrosunun kurulması , cihazların satın alınması ve pr faaliyetleri ile şirketin çalışır hale getirilmesi , kamu denetimlerinin verilmesi , faaliyete geçtikten sonra da muhasebenin sevk ve idaresinin sorumluluğu da dahil şirketin genel sorumluluğu üstlenilmiştir.

 

 

Daire Başkanı

Türkiye Kamu Hastane Kurumu | Kasım 2012 - Mayıs 2014 Sürekli / Tam zamanlı

Sağlık Sektörü, Sağlık Departmanı

Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Muğla Genel Sekreterliği’ne Bağlı 10 Hastane 2 Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nin mali açılardan birinci derece Sorumlusu olarak birliğin kurulması , koordinasyon sağlanması , bütçelerin hazırlanması , gerçekleştirilmesi, kontrolü, muhasebenin ve satınalmaların sevk ve idaresi ile denetiminden sorumlu olarak çalıştım . Birlik 200 milyon TL’yi aşkın bütçeye sahipti

. Bakanlığın özel kanunla kurulan bu organizasyonu tekrar eski sağlık bakanlığı teşkilat şeması içine geri alma çabalarının başladığı dönemde Kurumdan ayrıldım .

 

 

Hastane Direktörü

Esas Holding - Bsk Denizli Özel Cerrahi Hastanesi | Ekim 2008 - Ekim 2012

 

 

 

Sürekli / Tam zamanlı

Sağlık Hizmetleri Sektörü, Yönetim Departmanı

Esas Holding'e ait Birleşik Sağlık Kurumları Anonim Şirketi'nin iştiraki konumundaki Hastanede hisse temsilcisi ve mali işler direktörü olarak göreve başladım zamanla görevime aynı zamanda hisse temsilcisi sıfatıyla devam ettim.

 

2nci yılın sonunda Hastane Genel Direktörü olarak göreve başladım .

 

Görev yaptığım süre içerisinde Hastanenin cirosunda %200'den fazla artış sağlandı. Hastanenin bilinirliği arttı.

 

Daha çok parametre ile hastaneyi yönetir hale geldik. Böylece hizmet kalitesi ve verimlilik artışı sağladım. Tüm bunlara bağlı olarak ve muhasebe departmanının kurulması, raporlama ve denetim biriminin kurulması, bütçe hazırlanması, maliyet muhasebe sisteminin kurulması gibi düzenlemelerin de katkısıyla mali durumda ciddi iyileşmeler elde ettik.

 

A sınıfı bir hastane olduk. Sağlık turizminde ciddi adımlar attık. Tüm personelin görev, yetki ve sorumluluklarını belirledik. İş ve işlemlerimizle ilgili süreçlerimizi yazılı prosedürler haline getirdik. Eğitim programları yaptık. Bunların uygulanmasını sağladık.

 

Mali İşler Direktörü iken bana Bağlı Birimler;

 

-Genel Muhasebe

-Finansman

- İnsan Kaynakları

 

Bu departmanlara ilişkin iş planlarının yapılması, iş ve işlemlerin yasal mevzuat, ilgili standartlar ve iç prosedürlere uygun gerçekleşmesinin sağlanması, yasal beyanların süresi içinde doğru verilmesi, Holdinge (Esas Holding) verilen tüm yönetim raporlarının hazırlanması, bütçelerin hazırlanması ve gerçekleşmelerin takip edilmesi, mali işler dirktörlüğüne bağlı olmayan birimlerin iş ve işlemlerinin prosedürlere uygunluk denetimi.

 

 

Muhasebe ve Finans Müdürü Tariş | Ağustos 2003 - Eylül 2008 Sürekli / Tam zamanlı

Hizmet Sektörü, Muhasebe Departmanı

Kendisine bağlı birimleri koordine etmek, birimlerin iş ve işlemlerine yasal ve iç mevzuata uygun yapılmasını sağlanması.

 

GENEL MUHASEBE: Kayıtların Mevzuata ve THP'na Uygun Olarak tutulması, Defterlerin Hazırlanması, Genel Kurul İşlemleri, Alıcı ve Satıcılar Cari Hesapların Takibi, Alış/Satış Sözleşmelerinin Takibi, Fiyat Sirkülerleri Takibi, Beyannamelerin ve Yasal Formların Hazırlanması, Yasal Bildirgelerin Hazırlanması, Kıymet ve İşlemlerin Sigortalanması ile Hasar ve Poliçe Takibi, Denetim Birimleri Ya da Üçüncü Kişilere Yapılacak Raporlamalar, Kayıtların Şube ve Merkezle Konsolidasyonun Sağlanması, Yatırımların ve Yatırım Teşvik Belge ve İşlemlerinin Takibi,

 

MALİYET VE YÖNETİM MUHASEBESİ: Maliyetlerin 7/A Seçeneğine Göre ve Safha Maliyet Yöntemi Kullanılarak VUK İlkelerine Uygun Bir Şekilde Hazırlanması, Envanter, Değerleme ve Amortisman İşlemleri, Fire ve Randıman Çalışmaları, Kaynak Yönetimi, Stok Takibi, 2 Dönem Gerçekleşen Enflasyon Muhasebesi Uygulamaları, Kâr Merkezlerinin, Şube Birimlerinin ve Ürünlerin Maliyet ve Kârlılıklarının Denetimi ve Raporlanması.

 

YÖNETİM MUHASEBESİ: Müşteri Kârlılıklarının Tespiti, Satınalma Fiyat Değişimleri

 

 

 

Kontrolleri ve Raporlanması, Başabaş Noktası Tespiti, Kârlılıktan Sapma Analizleri, Gerçekleşen Verilerle Dönem Sonu Kârlılık Takipleri, Piyasa Fiyatları-Stok Fiyatları ve Miktarları ve Alternatif Üretim Yöntemleri Dikkate Alınarak Sipariş Maliyetlerin Hazırlanması, Üretime Karar Verme, Ürün Fiyatlandırmaları, Verimlilik ve Kapasite Ölçümlemeleri Yaptırma, Alternatif Kalemlerle Yapılan/Yapılacak Üretimler İçin Kârlılık Raporları Hazırlanması, Üst Birimler ve Üst Yönetim Raporlarının ve Projeksiyonların hazırlanması,

 

TAHAKKUK VE SİGORTA: Puantaj Kayıtları ile İş Sözleşmelerindeki Ücret ve Diğer Haklara Göre, Çalışma Mevzuatına Uygun Olarak Ücretlerin Tahakkuku, Muhasebeleştirilmesi ve Ödenmesi, Raporlanması, Özürlü, Emekli Çalışan, Terör Mağduru Gibi Unsurları ve Teşvik Unsurlarını Dikkate Alarak Bildirgelerin Verilmesi, Fazla Çalışmalar ve Vardiyalara İlişkin Raporlamalar, Toplu İş Sözleşmesiyle İlgili İşlemler,

 

 

BÜTÇE: Hedeflerin Belirlenmesi, Bu Hedefler Çerçevesinde Bütçenin Hazırlanması ve Olura Sunulması, İşlemlerin Onaylanmış Bütçeye Uygun Olarak Gerçekleşmesinin Takibi, Gerçekleşmelerin ve Sapmaların Raporlanması.

 

FİNANSMAN : Yıllık Proforma Fon ve Nakit Akım Tablolarının Hazırlanması, Yatırım Planlarının Yapılması, Banka İşlemleri, Kredi İşlemleri, Günlük Nakit Hareketlerinin Takibi ve Değerlendirilmesi, Uygun Görülen Harcamaların Zamanında Ödenmesinin Sağlanması, Tahsilatların Takibi, Teminat Mektupları İle Alınan/Verilen Her Türlü Kıymetli Evrak ve Naktin Muhafazası, Takibi ve Değerlendirilmesi, Bankalar ve Diğer İlgililerle Olan Tün Finansman İşlemlerinin Yürütülmesi ve Raporlanması, Faiz Ödemeleri Kontrolleri, Alternatif Yöntemlerin Kârlılık Analizlerinin Yapılması.

 

BAĞLI FABRİKA MUHASEBE BİRİMİ: 300 Kişinin Çalıştığı Bağlı Fabrikanın Tüm İşlemlerinin Merkezdeki Düzene Uygun Gerçekleşmesinin Denetimi ve Kayıtların Konsolidasyonu, Nakit Planlamasının Merkezi Yapılması.

 

Ayrıca, mali mevzuattaki değişmelere göre uygulama sirküsü hazırlanması, personelin hizmetiçi eğitiminin gerçekleştirilmesi, iç ve dış denetim birimlerine verilecek denetim raporlarının hazırlanması, bağlı fabrikadaki ön muhasebe işlemlerinin takibi ve konsolidasyonu, fabrikanın çalışma alanını çerçeveleyen diğer mevzuatın takibi ve değişiklikler konusunda bilgilendirmede bulunulması, hukuki ihtilaflarda ve hukuki mütalaa gerekli durumlarda konularda çalışma yapılması ve hukuki takip işlemlerinin koordinasyonu, satınalma-disiplin gibi komisyonla alınan kararlarda komisyonlara iştirak edilmesi ve görüş hazırlanması, fabrikadaki iş süreçlerinde gerekli ölçümlerin yaptırılması, iç kontrol sistemi oluşturulması, entegre muhasebe programına yazılım desteği verilmesi, programın sağlıklı kullanımın sağlanması.

 

 

Müfettiş

Tariş | Kasım 1997 - Ağustos 2003 İzmir, Sürekli / Tam zamanlı

Holding / Şirketler Grubu Sektörü, Denetim/Teftiş Departmanı

Grup şirketlerinin, işyeri, fabrika, işletme ve merkez birimlerinin genel işleyişinin ve her kademedeki personelinin iş ve işlemlerinin yasal mevzut , iç prosedürler ve aksiyon denetimi ile sonuçların raporlanması, denetim sonuçlarına göre aksiyon planları önerilmesi, Genel Müdürlükçe (Denetim Birimi Başkanı) verilen raporlama görevlerinin yerine getirilmesi, projeksiyon hazırlanması, oluşturulan komisyonlara katılım, projelerin yürütülmesinde sorumluluk, risk ve değerlendirme raporlarının hazırlanması, kurum personeline hizmetiçi eğitimi verilmesi,sistem analizleri ve değerlendirmeleri yapılması, sistemi revizyonu ya da yeni sistemi oluşturulması konusunda görüş bildirilmesi ve yapılan çalışmaların takibi, birimlerin sektördeki yer tespiti, Pazar araştırmaları, birimlerin mali envanterlerinin yanında sınai ve beşeri envanterlerinin tespiti, mevzuattaki gelişmelerin takibi ve uygulama sirküsü hazırlanması,

 

 

 

 

Ayrılma nedeni: Başka Yere Tayin

 

Raporlama Yaptığı Unvan: Teftiş Kurulu Başkanı

 

 

Eğitim Bilgileri

Gazi Üniversitesi

Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat, Türkçe, Örgün Öğretim | Kasım 1997

Yüksek Lisans

 

Gazi Üniversitesi

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat, Türkçe, Örgün Öğretim | Eylül 1992 - Ağustos 1996

Diploma Notu: 80/100 Lisans

 

 

Diller

İngilizce (İyi)

 

 

 

Yetenekler

İç Denetçi, İş Geliştirme, Stratejik Planlama, Liderlik, Maliyet Analizleri, Mali tablolar analizi, Mali işler, İstatistiksel Analiz, Finansal Risk Yönetimi, Finansal planlama/kontrol, Cari Hesap Ve Finans Takibi, Bütçe Planlama Ve Raporlama, Takım Çalışması, İş Yönetimi, Ekip Çalışması, Stratejik Yönetim, Excel Macro, Excel Pivot, Microsoft Excel, Microsoft Office Excel, İnternet Bankacılığı, Finansal Tablo Analizi, Risk Analizi, Ödemeler, Denetim, Nakit Yönetimi, Bilanço Analizi, Risk Yönetimi, Mutabakat, Bütçe Yönetimi, Cari Hesap İşlemleri, SSK Mevzuatı, Yönetim, Raporlama, İç Denetim, Finansal Raporlama, Finansal Analiz, Finans, Denetleme, Finansman Ve Bütçe, Mali Tablolar Raporlama, Maliyet Muhasebesi, Muhasebe Mevzuatı, Yönetim Muhasebesi, Proje Yönetimi, Yönetim Ve Organizasyon, Süreç Yönetimi, Sağlık, Sözleşme Yönetimi, İşletme yönetimi

 

 

 

Hobi ve İlgi Alanları

Gezi, Fotoğraf, Kitap, offroad